So, the posts here are not supposed to be spooky: they are simply about how incredibly super good Jesus is, and how much He loves us all. I didn't make up these posts, they are not my thoughts. I got them in order to understand few things better. And I share them for one reason, so that also you would have a better understanding.
Na, amiről itt szó lesz, attól nem kell megijedni: egyszerűen annyi, hogy Jézus mennyire nagyon hihetetlenül szuper jó, és hogy mennyire nagyon szeret mindenkit. Az itt leírt bejegyzéseket nem én találtam ki; ezek nem a saját gondolataim. Ezeket azért kaptam, hogy jobban megérthessek néhány dolgot. És csak azért írom le őket, hogy te is megérthesd ezeket.

June 5, 2010

Használd az eszed, azért kaptad!

Teljesen csodálatos az, hogy Isten szól hozzánk. És én hiszem azt, hogy Ő mindenkihez szól, de mindenkihez másképpen. Mindenkihez úgy, hogy az a legérthetőbb legyen. Hozzád is biztosan szól. Ha másképp nem, akkor a lelkiismereteden keresztül tuti. De máshogyan is, akár megérzéseken keresztül, vagy például előfordulhat, hogy álmokon keresztül is. Ha olvasod a Bibliát, akkor azon keresztül meg pláne.
És a legjobb, ha komolyan is vesszük, amit mond.

De ez néha persze nem is olyan egyszerű. Én nem is olyan rég egy elég erős késztetést éreztem Istentől, hogy változzak meg egy bizonyos dologgal kapcsolatban, de valahogy nem ment. És aztán szólt, hogy gyermekem most már tegyél valamit, különben Én teszek valamit, ami viszont könnyen lehet hogy fájni fog.

Isten nem sűrűn mond ilyet valakinek személyesen, de azért előfordul. Mint ahogy egy jó szülő is inkább bátorítja és ösztönzi a gyerekét, minthogy elijessze valamitől, Isten is mikor megmutatja magát, sokkal inkább szereti megmutatni az Ő szeretetét és törődését, minthogy megfeddjen minket. De ha készek vagyunk rá, akkor bizony Istennek minden eszköze megvan arra, hogy felnyissa a szemünket, hogy valamit nagyon gázosan csinálunk. Hát ez meg bizony elég fájdalmas is lehet néha. Jézus is beszél erről a Bibliában:

Minden szőlővesszőt, amely Énbennem gyümölcsöt nem terem, lemetsz; mindazt pedig, amely gyümölcsöt terem, megtisztítja, hogy jobb gyümölcsöt teremjen. (János 15. 2.)

Na igen. Az én életemben is eljött a metszés ideje…
És Isten még szólt is előtte egy kis vízióban. Sőt, akin keresztül felnyitotta a szemem, hogy bizony vannak gázos területek az életemben, az pont ott állt mellettem, mikor megláttam ezt a képet. A szemem csukva volt, és egy egyszerű képet láttam egy késről. Egy elég hegyes és éles késről, aminek a hegye történetesen pont felém állt. De nem volt ijesztő vagy ilyesmi, meg hát Istennek nem is az a célja, hogy megijesszen bárkit is. De egyből tudtam, mit jelent ez a kép: ha nem csinálok magammal gyorsan valamit, akkor jön a metszés ideje.

És mikor ott álltam, és megkaptam ezt az üzenetet, bizony nem vettem elég komolyan... Ha használtam volna az eszemet, akkor simán rájöhettem volna, hogy ez nem csak annyit jelentet, hogy „hát én szóltam előre”. Ebbe benne volt minden: az összes körülmény, hogy mikor szólt; hogy ki állt ott mellettem, amikor szólt; és hogyan szólt. Ha ott, akkor kicsit jobban megerőltetem a fejemet és megpróbálok rájönni, hogy mit is akar ez jelenteni, akkor lehet, hogy elkerültem volna a helytelen dolgok lemetszésének fájdalmas részeit. Vagy legalább felkészülhettem volna rá.

Úúú, viszont tudnotok kell, hogy szőlőmetszés ide – szőlőmetszés oda, ezerszer jobb minden, miután elkezdtem szépen kidobálni mindazt, aminek nincs helye az életemben. A lemetszett vesszőnek mennie kell a kukába! Ha Isten felnyitja a szemed, és megmutatja, hogy ennek vagy annak semmi helye az életedben, akkor annak röpülnie kell! És lehetőleg RÖGTÖN! Jobb, ha elsőre búcsút mondunk, különben előbb-vagy-utóbb újabb fájdalmas műveletek jöhetnek. Úgyhogy viszlát gyümölcstelen vesszőcskéim, és még csak ne is lássuk egymást többet! Szevasztok!

Végül is jól alakult, de tudom, hogy alakulhatott volna még ezerszer jobban is. Azt mondják, hogy utólag könnyű okosnak lenni. Szerintem pedig – ahogy a mellékelt történet is mutatja – elég bölcs előre okosnak lenni :) Mi hát a tanulság: Ha Isten mond valamit, akkor azt vedd komolyan, és értsd meg minden részletét annak, amit mond! Használd az eszed, azért kaptad!

No comments:

Post a Comment